26 Aralık 2014 Cuma

Norvecde turkler yabancılar ve göcmenlerin durumu Hakkında genel bir bakış

Merhaba degerli arkadaşlar,bu makalemin konusu Norvecde genelde yabancı uyruklulara tabi bizlerde içindeyiz nasıl bir muamele ile karşılaşıyorlar,veya Norveç halkının,medyasının,devletin,biz yabancılara karşı nasıl bir yaklaşım sergiliyorlar hakkında bir degelendirmede  bulunacagım.İlk evela Norveç mediasını ele alarak başlamak istiyorum.Tabi medya deyince sizinde bildiginiz gibi akla gelenler Gazete Televizyon Radyo ve internet gelmektedir.Yabancılar hakkında genelikle Norveç medyasının genelde ortadogulu halklara özelde müslüman halkara karsı cıkardıgı haberlerin yüzde doksan beşi önyargıya yönelik islamla terörü eş anlamlı hale getirmeye çalışyor olmasıdır.İşde islama fobiada dedikleride budur.
yani halkını islami ve müslümanları öcü gösdererek korkutmakve Müslümanlar hakkında devamlı yalan yanlış haberler yapmak,müslümanlıkla ilgili daima olumsuz algı oluşturmaya çalışmak, müslümanlarla veya islamla ilgili hemen hemen hic bir olumlu habere yer vermemesini düşündügümüzde,bu medyayı takib eden ve okuyan izleyen halk otomatikman medyanın kendine taktıgı at gözlükleri ile haber ve olayları algılıyor malesef.Aslında bu durum tüm avrupada ülkelerinde aynı şekilde ceyran ediyor.Aklıma gelen bir anımı,da burda dile getireyim.Bir gün Norveç,deyken arabam bozulmuştu gazeteden tamirci anonsundan telefon actım tamirci ile buluşduk.tamirci filistinli daha önce ilticacı kampından tanışdıgım bir arkaşdı.Dedimki ona  sen cok profesyönel bir ustasın neden tamirci firmalarında çalışmıyorsun,oda  bana baktı biraz hüzünlü bir bakışla valla burdaki tamirhane sahibi olan Norveçli işveren beni aşagılıyordu bende işi bıraktım kendim gazeteye ilan veriyom bu şekilde çalışıyorum dedi. Mesela ben 10 yıla yakın küçük bir Norveç,linin firmasında çalışdım beni devamlı ikinci sınıf olarak görmeye çalışırlardı.2004 lerde Polanya,dan Norveçe çok işci geldi bunların çogu inşaat sektörunde çalışanlardı.Ben 4-5 sene içinde iyi Norveççe konuşmaya başlamışdım.Daha sonra benim çalışdıgım firmaya,da polonyalı işciler geldi onlar benim gibi Norveççe konuşamadıgı halde onlar hırısdiyan kültüründen oldukları icin onlara benden daha çok deger veriyor ve önemsiyorlardı.Daha önce beni norveççeyi iyi konuşamıyor diye adam yerine koymayan norveçli fırmanın başkanı polanyalılar ne dedigi zar zor anlaşılacak şekildede konuşsa Norveçlinin gözünde polanyalı degerliydi. aslında burda bir not düşüyordum hırıstiyandanın dosdu hırıstiyandır.aslında bu yaşadıgım olayları Almanyada Fıransada Hollandada bütün Avrupada öyle oldugunu düşünüyorum.Onun için avrupadaki türk,ler veya müslüman uluslar kendi işlerini bir an evel kurmayı istiyorlardı haklı olarak ama şunuda belirtmek isterim butun Avrupada ve ya Norveç,de istisnai olarak yabancılara iyi davananlarda var  ama az,kötü davrananlar cogunlugu olusturmaktatir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Norvecde iş imkanları

 Merhaba dostlar Norveç de iş imkanlarından bahseden bir arkadaşın videosunu sizlerle paylaşıyorum iyi seyirler https://youtu.be/NWzpirEYWfU...