10 Mart 2018 Cumartesi

Kıbrıs gezisi ve gözlemlerim

Merhaba degerli dostlar 3 kafadar arkadaş istanbuldan kibrisa gitmek için yola çıktık. istanbuldan esenler otogarından Mersin taş ucuna 92 liraya bilet aldik saat 6 da otobusumuz yola cikti, saat 10 ancak Mersin tasucuna ulasabildik, tam 16 saat yolculuk surdu otobus firmasi metro ile geldik.
eskiden duyardim metro iyi servis yapan firma diye, ama bu geldigimiz metro firmasi cok duzensiz, kaba saba muamele yapan muvinleriyle hicde hoş  degildi. seyhat icin metroyu kullanmanizi tavsiye etmem.
arkadaşlar yurt ici yurt dışı
yolculuga cikmadan gideceginiz guzergah icin en ince ayrintisina kadar internetten arastirmanizi yapin planlama yapmadan kesinlikle yola cikmayin derim.kibrisa giden gemiler mersin Taşucundan kalkiyor dediler,aksilik cumartesi mersinden kalkiuormus, tabi tasucundan mersine gececegiz.yolculuk biraz dolanbacli oldu, ama neyse buda bizim icin bir tecrube oldu.yazinin devami ilerki gunlerde devam edecek.herkese iyi hafta sonu,esen kalin.

kibris izlenimlerim

Merhaba degerli arkadaşlar.bugün Kıbrısa geleli 2 haftayı gecti.benim geliş amacim kibrisda insaat firmasinda calismakti,birazda Kıbrıs naasil bir yerdi insanlari nasil insanlardi onun icin kibrisa geldim,malesef iş dolasiyla kibris insanlariyla yeterli bir diyalog kuramadim,azda olsa bazi gözlemlerim oldu iki sefer cuma namazina gittim girnenin Dış Mahallesi nde bir cami cok ufak bir camiydi,cumya gelenler yer bulamakta zorlandim.cuma cematini genelikle genclerden olusuyordu.temiz ve bakimli bir camiydi.bir pazar günüde girne merkezde arkadslarla beraber gezmeye ciktik, tarihi mekanları gördük, Girne sahili gercekden güzelmiş, girnede turkiyeliler baya faal 4-5 tane turkiyeli kahfehane var osmanli kahfehanesi hatayli,lilar yardimlasma dayanisma kahvehanesi,turkiyelilerin islettigi kahve ve lokantalar nisbeten digerlerine gore biraz daha ucuz gibi geldi turkyeli kahvehanelerinde cay 1 tl, digerlerinde 2 tl. bana kibrisda uzak dogü ulkelerinden pakistan bengaldes vietnam tayland afrika ulkelerinden baya isci calisiyor.benim calidigim insaat firmasindada enaz 15 pakistanli bengaldesli isciler calisiyor.duydugum göre girnenin geliri turizmden,miş oteller fuhus ve kumar merkezi olmuş.  telefon paketleri turkiyeye gore paya pahali, kisacasi turkiyeye göre yüzde elli pahali diyebilirim ona gore insaat yevmiyeleride 150-170 arasi kibrisin en guzel şehri Girne diyebilirim, simdilik aklıma gelenleri yazdim ileriki günlerde yeni paylaşımlar yapmaya calisacam. Kıbrıs dan selamlar sevgiler